pysslar i köket

Hej gullisar <3
Idag kände jag att jag behövde en paus från allt vad jobb innebär. Samla energi inför the weekend. Kommer ha fullt upp med jobbgrejer och BO$$$A nämligen så jag tog ledigt den här torsdagen helt enkelt. 
 
Dricker decaf kaffe och fixar här hemma och försöker göra det trivsamt inför hösten. Hemmet är ju så himla viktigt. Där ska man kunna slappna av, trivas, känna att det är mysigt och tryggt och för mig är det så himla viktigt att det är fint. Jag har inte kännt så i den här lägenheten ännu för det är fortfarande mycket att göra här. Det stora problemet är att den är så himla liten, min kreativitet får inte plats riktigt. Men det känns viktigt för mig att försöka hitta på lösningar som gör att jag trivs och att jag kan skapa. 
 
Idag har jag till exempel målat om vårt lilla köksbord. Jag har målat om det förut och aldrig tyckt om det. Men nu känner jag att jag kan tänka mig att ha det ett tag till. Om jag hade haft mer pengar hade jag gärna slängt ut allt jag äger och köpt nytt. Men jag försöker att göra om och använda det jag redan har. 
 
Nu är matbordet vitt och jag ser framför mig att kanske fyda några billiga stolar i olika modeller att ställa runt om och sen ska jag duka upp brunch till mina söndagar med mitt lilla girl-squad och ta fina bilder till instagram, haha! 
 
NOTE: Det går att förvandla gammalt till nytt, det behöver inte kosta en massa pengar. Och byt plats på saker, prova, det kan göra under! Ditt hem är så himla viktigt för ditt välmående. Tips, kolla på sidor som weheartit & pinterest för inspiration! 
 
Home | |
#1 - - Johanna:

fint du har det!

Svar: hehe, stökigt men det blir nog bra till slut :)
nyacaty.blogg.se

#2 - - Linn Strömberg:

Så himla sant att hemmet är otroligt viktigt! Det är ju där man ska kunna slappna av som du säger <3

Svar: Precis, super viktigt :)
nyacaty.blogg.se

#3 - - Jasmine:

Känslan i bilden dör alltid så fort man får syn på kontrollen till kameran, och den syns inte lite heller. Vilket är rätt så synd :/

Svar: Vad tråkigt att det är det enda du tänker på och det enda du vill kommentera. Jag har inte använt kontrollen på en enda bild i minst ett år, så om den här bilden stör dig så föreslår jag att du tittar på alla andra bilder i min blogg istället. Ibland handlar det inte om att göra en superfin bild, ibland vill man bara slänga upp ett snabbt inlägg. Men jag tar åt mig tipset att inte använda dosan. Mitt tips till dig är att även skriva något snällt när du ger kritik (speciellt när du ger kritik som en inte har bett om att få) Då blir lite trevligare och roligare för alla inblandade :) Kram!
nyacaty.blogg.se

#4 - - Jasmine:

Vad tråkigt att det känns som att min tråkiga kommentar väger upp andra roligare kommentarer! Kritik kommer inte alltid förväntad och det är något alla lever med. De kommer alltid komma! Spelar ingen som helst roll om du använder dosan sällan eller hela tiden. Jag ÄLSKAR dina bilder, de är fettcoola och unika. Men just denna bild var det dosan jag såg först och det störde harmonin i bilden. Just sayin', inget du behöver ta så illa vid när det gäller en åsikt på hundra. Kram!

#5 - - Mikaela Konradsson <3:

Såg dig på stan för några dagar sen men vågade inte gå fram <3

#6 - - ISA:

ser väldigt mysigt ut hos dig tycker jag! :)

#7 - - Bellah - livet i USA :

Jag absolut älskar ditt köksgolv, så mysigt!

#8 - - milina.blogg.se:

Min mamma köper i princip bara sina möbler på blocket och målar om (äldre möbler då hon gillar shabby chic) Galet vad lite färg kan göra! :)

#9 - - milina.blogg.se:

Min mamma köper i princip bara sina möbler på blocket och målar om (äldre möbler då hon gillar shabby chic) Galet vad lite färg kan göra! :)

Upp