Varför? Därför.

Hey you.
 
Fint att se att ni hängt kvar. Nice. Tack. Fint att se att ni lämnat peppiga kommentarer. Tack! Det värmde att läsa igenom! Ni som skrivit saker som "varför har du ens en blogg om du inte bloggar", kan inte annat än att skratta åt er. Hehe, tror ni att jag bloggar för ers skull? #realitycheck #please
 
Så varför har jag inte bloggat?
Yes, helt enkelt dags att säga som det är. Jag tycker helt enkelt inte att det är så himla kul längre. Det är kul, men inte på samma sätt som förut. Mitt största intresse i livet är musik, mina drömmar och framtida mål är musik, min glädje finns i musik, ja listan om varför musiken är viktig i mitt liv kan göras hur lång som helst.
 
Jag valde att inte blogga ett tag dels på grund av att jag var väldigt trött och kände att jag ville lägga min lilla energi på det jobb som jag pysslat med dom senaste dagarna, nämligen Femtastic Camp, ett hiphopläger för tjejer som jag har varit handledare på.
Men också för att jag behövde tid att tänka. Hitta svaret på frågan "vad vill jag egentligen". Vad vill jag med boggen? Vad vill jag med musiken? Och hur ska jag göra det? Jag kan inte bara sluta blogga. Dels för att jag inte vill, för att jag älskar det kreativa i bloggandet. Men också för att det är mitt jobb. Jag kan inte bara "säga upp mig" utan någon som helst plan över hur jag ska gå vidare.
 
Det här är vad jag hittils har kommit fram till:
1. Jag vill att musiken ska vara nummer 1 i mitt liv. 
2. Jag vill fortsätta blogga. Men bloggen får bli nummer 2. Vilket kommer att innebära att vissa perioder kanske jag bloggar jättemycket, flera inlägg per dag, men ibland kanske jag väljar att inte blogga en dag eller två. Kort sagt, det kommer typ inte bli någon skillnad.... heheheh...
 
Aja, ville bara skriva av mig lite om hur mina tankar gått. Nu ska jag äta chokladbollar med Mattias. 
 
 
 
 
Vardag | |
#1 - - Anonym:

Det är precis som du säger: man bloggar bara för sin egen skull! Tycker detta var ett jättebra beslut för du är verkligen grym på musik!! Lycka till i framtiden!!:love:

#2 - - HJJONSSON:

Det är din blogg så skriv när f*n du vill. :*

#3 - - Denise:

Riktigt tråkigt att du har tröttnat.. Diggar din blogg! :) Men förstår dig samtidigt och självklart måste du göra det DU vill och känner för! ❤

#4 - - sasha :):

Sjuk med folk som inte förstår att du bloggar för att du tycker om det å inget annat. Tycker du är sjukt duktig inom musik så det är så kul att du verkligen går in för det nu. Kommer vi få se mer när ju sjunger osv? :-d

#5 - - Em:

Du gör rätt val, välj det du tycker är roligast och vill hålla på med!, älskar din blogg men det viktiga är ju att du är nöjd.
Tror att du kommer lyckas jättebra inom musiken med tanke på hur sjukt duktig du är!:D

#6 - - Clara:

Bra och kloka beslut från en bra och klok männsika. Du är verkligen en förebild för mig och många andra. Du har en ball stil, kör ditt eget race, peppar andra och är hel grym på det du gör. Alla förtjänar en paus, man ska blogga så länge man känner att det är roligt och så länge man bli glad av det. Kramar!

#7 - - J o j z y ♛:

Duu får blogga exaakt när du vill, kommer läsa ändå !
Due awesome :3

#8 - - Carin:

YAAAY!!
Välkommen tillbaka! Längtar efter peppiga inlägg och snygga bilder, men framför allt söööta bilder på Sam. :3

#9 - - isabella:

kommer fortfarande kolla din blogg, man gör det som känns bäst <3 :)

#10 - - Tina:

Hoppas att du aldrig slutar blogga! Har följt din blogg från start och tycker du har utvecklats så sjukt mycket! Har varit nått jag sett fram emot att läsa varje dag när jag kommer hem från skolan! Du gör såklart det är bäst för dig,men tänkte att du också behöver få lite boozt ibland,kör hårt bruden!<3

#11 - - xxcyberalienxx:

Håller med dig, man bloggar inte för någon annans skull utan för sin egen.
Jag kände samma sak med min förra blogg, mådde psyskiskt dåligt och tog bort den!


Nu har jag startat upp bloggandet igen men bloggar inte varje dag för jag vill satsta på animerandet, så jag bloggar när jag kan & känner för det, så som mina bloggvänner gör! :)

#12 - - julia:

Hej jag måste fråga vilken färg du har på ditt löshår? Du är jätte fin både utseendemässigt och på personligt. Du är bäst och glöm inte bort det :love:

#13 - - Yohanna Svensson:

vad tråkigt att du känner att det inte är lika kul med bloggandet längre :( jag som älskar dina inlägg, alla dina fina bilder och så vidare. Jag tycker inte det är jätte kul att läsa om din musik, men jag älskar ändå din blogg oavsett om du bloggar ibland eller jätte mycket. För du är min förebild, jag vill se ut som du, va som du och ha ett underbart liv som du har oftast vad det verkar så iallafall. Men det är ditt liv, din blogg och du gör precis som du känner och vill. Låt ingen annan påverka dina drömmar, vi älskar dig katarina i vilket fall. Puss, min favorit! <3

#14 - - sara:

Helt rätt tänkt Caty! Ditt mående är det viktigaste och du Behöver ta lediga dagar ibland. Det är helt okej! Det är OK att säga nej! Stå på dig och följ ditt hjärta och känn efter hur det känns i magen. Känn ingen press, stress eller tvång. Kram på dig!

#15 - - Anonym:

Precis som du skrev så bloggar du för din egen skull, ingen annans! :)

#16 - - Elvria kavallin:

Vinn badkläder från todiefor.se

http://tusenmiljonertankar.blogg.se/2014/february/vinn-to-die-for-badklader.html#comment

#17 - - POOS:

Bloggandet ska aldrig bli ett tvång, för så blir det inte lika roligt.
Jättebra inlägg Caty :)

#18 - - Sandratherese:

Helt rätt. Det är din blogg och du uppdaterar när du vill och känner för det! Jag har följt din blogg i flera år och du är en stor inspiration för mig! Du är grym på det du gör och jag tror att du kommer lyckas stort inom musiken så kör på det som hjärtat säger! Kommer fortsätta läsa din blogg även om du inte kommer uppdatera lika mycket längre. Du är awesome!

#19 - - Josefine Dior:

Som jag sagt tidigare. Gör det som får dig att må så bra du bara kan :*

#20 - - Vilma:

<3 kram

#21 - - Natta:

Det är ju sjukt om någon tänker försöka bestämma hur du ska blogga, när det är helt upp till dig. Blogga på som du vill, det är din blogg, ditt liv och skummisarna som tror att dom har något att säga när det är någon annans liv förstår jag mig inte på faktiskt. Dom är skrämmande så dom har ändå ingen talan! Haha! :-)

#22 - - Tsimtsim ☆ Alternative & Geek blog.:

Du gör precis som du känner! Hela grejen med bloggandet är att man ska tycka det är kul och att skriva när man känner för det, det hjälper inte precis att känna sig tvingad till det! Gör det som får dig att må bra det är vad som är viktigast! ^^

#23 - - Alva Nilsson :

Asså jag tycker du är så jävla grym vad du än väljer att göra! Du är min största förebild och vad du än gör kommer jag för en lång framtid stötta dig genom det! Det är bra att du tar lite halv paus och sätter musiken först man behöver ju lite variation i livet så länge jag ibland kan se dina inlägg kommer det fortsätta att glädja mig länge! Jag förstår helt varför du sätter musiken först och det är klart att vi låter dig göra det, inte precis så att vi läsare bestämmer över ditt liv hehe

#24 - - sabina:

Det är bara å göra det som får dig att må bra!

#25 - - G I N A ~:

Tycker det är bra att du väljer göra det du intresserad mest av. :) kram

#26 - - vanja:

bra skrivet :D

#27 - - Ellen♥:

Du gör precis vad du vill! ♥

#28 - - Mirjam:

Åh, så trist att du tröttnat! Men funkar såklart jättebra att du skriver när du känner för det.

Hur går det förresten med väckarklockan? :)

#29 - - AA:

När man tar beslut i sitt liv så är det så att man ofta inkluderar alla man har i sitt liv, hur dem påverkas hit å dit, familjen, vänner, pojkvän/ flickvän, du dessutom har massa bloggläsare okcså! Så det är jättebra att du gör de du vill, för det är ju sig själv man ska stå ut med hela livet, då äre bäst å göra som man vill!! So you go girl! Skönt å se att du mår bra, å följer dina drömmar, det gör dig till en stor inspiration, i alla fall för mig! =) :love::love:

#30 - - carruuuu:

Synd att du lessnat lite på bloggen eftersom jag älskar din blogg men man ska ju göra det som man själv vill och vad som gör en lycklig :) Skönt att du inte lägger ner bloggen helt iaf ^^

#31 - - cookie:

Älskar din blogg och hoppas att du inte slutar blogga totalt, men har man en strävan som du har med Musik ska man OFC gå efter den strävan!

du är bäst caty!! :)

#32 - - Erika:

Keep going guurl! Om musik gör dig lycklig så kör på :D

#33 - - LORISSA LOVEBOMB:

Det verkar ju vara en jättebra plan :D

#34 - - Sofie♥:

Låter skitbra, och det är ju du som bestämmer så gör vad fan du vill! :D<3

#35 - - Sofie♥:

Låter skitbra, och det är ju du som bestämmer så gör vad fan du vill! :D<3

#36 - - mallan:

Blogga när du känner för det, någon gång ibland räcker! Du e grym ♛ Skit snygg också!

#37 - - Madde:

Vad tråkigt att du har tröttnat på att blogga. Men det är bra att du bloggar för din skull och liksom gör det du tycker om och inte det andra tycker att du ska göra/skriva om :)
Skitsnygg outfit btw! :D

#38 - - Frida:

Synd att du tröttnat på att blogga.
Men det viktigaste är att gör det du vill :)

#39 - - Sanna Andersson:

hur har du arbetat dig fram för att få chans att jobba med musik ?
jag behöver alla tips jag kan få =)

Upp